Tuesday, August 21, 2012

En god, Dental forsikring kan gjøre ditt smil lysere

Dental forsikring er en type forsikring som mottaker og policytjenesten enige om en plan der policytjenesten betaler for dental tjenestene som brukes. Denne tannlege kan være fra tannlegen, Tannpleier eller andre personer involvert i tannhelse. I bytte for forsikringen har mottaker å betale årlig premie, co-payment, fradragsberettiget, etc.


Dental forsikring er grovt deles inn i to typer basert på begrensningene for leger som kan innhentes, betalingsmåten som skal legene, etc. disse to typer er: avgift for serviceplan og administrerte care plan. Disse typene planer er mer eller mindre ligner på Generelt helseforsikring.


Avgift for serviceplan:
I avgift for serviceplan mottaker er ment for å betale for tjenestene har han tatt hver gang han / hun tar disse tjenestene. Mottaker kan velge noen av legene eller helsevesenet leverandører av seg selv og deretter sende kravet til forsikringsselskapet. Dette er videre delt i refusjon planer og skadesløsholdelse-planer. I tidligere, vil du kreve for regningene påløpt mens du har tjenester fra dental helsevesenet leverandør. Dette kravet vil bli refundert uavhengig av typen tjenester søkt. I det siste, vil du bli refundert basert på basert på det faste beløpet som forsikringsselskapet gir for den bestemte tjenesten. I begge tilfellene er det dere som kommer til å bestemme hvem som bør legen din.


Administrert care plan:
I denne typen plan avgjør forsikringsselskapet hvem skal være leverandøren av lege eller helsepersonell. Økonomiske insentiver oppgis til mottaker skal bli registrert i denne planen. Økonomiske insentiver er nødvendige for helsepersonell profesjonell slik at mottaker bruker disse tjenestene til et minimum. Dette er videre delt i foretrukne leverandør organisasjon (PPO) og Capitation Plan. I tidligere, finnes det en gruppe av dental health care providers blant som du må velge en å få tjenestene. Det er gunstig for forsikringsselskapene fordi det er ganske enkelt å behandle en liten ikke. av fagfolk. Capitation-planen, betyr det at en profesjonell er gitt ansvaret for både curative og forebyggende tannhelse tjenestene til en bestemt gruppe med potensielle pasienter. Jo mindre benyttes tjenester, med andre ord, jo bedre forebyggende tjenester jo bedre er det for profesjonell. Pasienten er belastet i begge tilfeller en kapital straff for å benytte tjenestene til en helsevesenet leverandør utenfor planen.


Dekning og betaling
Kravet er gitt til forsikringsselskapet direkte ved fordringshaveren av eller ved helsetjenester. Noen av kravet er gitt full, men fleste av dem delvis refusjon er opprettet. Mange forsikringsselskaper også holde en hette over viss ovenfor som mottaker har å betale med hans / hennes lomme.


Fra over diskusjonen er det ganske klart hvorfor folk flest foretrekker avgift for serviceavtale som det gir dem frihet til å velge dental health care professionals.

No comments:

Post a Comment