Tuesday, November 22, 2011

Student Loan konsolidering � hvordan virker det?

Studielån er en stor kilde til økonomisk støtte for studenter som trenger hjelp betaler for sin utdanning. Dessverre forlate studenter ofte college med tung gjeld. I tillegg har de ofte flere lån fra forskjellige långivere, noe som betyr at de skriver mer enn én lån nedbetaling sjekk hver måned. Løsningen på dette problemet er lån konsolidering.


Hva er lån konsolidering?
Lånet konsolidering betyr bunting alle studielån i et enkelt lån med en utlåner og en nedbetaling plan. Du kan tenke på lån konsolidering som akin til refinansiering et hjem boliglån. Når du konsoliderer din studielån, blir saldoene til din eksisterende studielån betalte seg, med den totale saldoen rulle over inn i én konsolidert lån. Sluttresultatet er at du har bare én elev lån til å betale på.


Både elever og deres foreldre kan konsolidere lån.


Bør jeg konsolidere min lån?
Konsolidering lån tilbyr mange fordeler:


-Låsene i en fast, lavere vanligvis, rente på sikt lånet, potensielt sparer tusenvis av dollar (avhengig av renter av de opprinnelige lån)
-Senker månedlig betaling
-Kombinerer din student lån betalinger i én månedlig faktura


I tillegg har konsolidert lån fleksibel nedbetaling alternativer og ingen gebyrer, kostnader eller forskuddsbetalingen straff. Det finnes ingen Kredittkontroller eller co-signers kreves.


Du bør vurdere å konsolidere lånene Hvis konsolidering lånet ville ha en lavere rente enn din gjeldende lån, spesielt hvis du har problemer med å få du månedlige innbetalinger. Hvis du er nær lønner seg ditt eksisterende lån, kan konsolidering imidlertid ikke være verdt det.


Hvordan blir rentesatsen for konsoliderte lånet?
Rentesatsen for lånet konsoliderte beregnes ved snitt rentesatsen på alle lån som skal konsolideres og deretter avrunding til neste 0,32 på én prosent. Den høyeste renten er 8,25 prosent.


Finne din rente, kan du gå til loanconsolidation.ed.gov for en online kalkulator som vil gjøre matematikk for deg.


Hvor mye kan jeg lagre?
Hvor mye du kan spare ved å konsolidere lån, avhenger av hva renten du får, og om du velger å forlenge din nedbetaling planlegger. Ifølge Sallie Mae, den ledende leverandøren av studielån i USA, kan konsolidere studielån redusere månedlige utbetalinger med opptil 54 prosent. Imidlertid, den eneste måten å redusere din betaling så mye er å utvide din nedbetaling planlegger. Du har vanligvis 10 år å tilbakebetale studielån, men avhengig av hvor du konsoliderer, kan du utvide din nedbetaling plan hele veien opp til 30 år. Husk at hvis du velger å utvide din nedbetaling sikt, det vil ta lengre tid å betale din totale gjeld og du vil betale mer i renter. Det er ingen preypayment straff, så du kan alltid velge å betale ned lånet tidlig.


Er jeg berettiget til å konsolidere min lån?
Hvis du vil konsolidere lånene, må du oppfylle følgende kriterier:


-Du er i din seks måneders avdragfri periode følgende eksamen, eller du har startet repaying lånene
-Du har kvalifisert lån som summering over $7500
-Du har mer enn én utlåner
-Du har konsolidert allerede ikke din studielån, eller siden konsolidering du har gått tilbake til skolen og kjøpte nye studielån


Følgende typer lån kan konsolideres:


-Direkte subsidierte og Unsubsidized lån
-Føderale subsidierte og Unsubsidized føderale Stafford lån
-Direkte pluss lån og Federal pluss lån
-Direkte konsolidering lån og føderale konsolidering lån
-Garantert studielån
-Føderale forsikret studielån
-Federal supplerende lån for studenter
-Aux lån for å hjelpe studenter
-Føderale Perkins lån
-Nasjonale direkte studielån
-National Defense studielån
-Helse utdanning assistanse lån
-Helse yrker studielån
-Lån for vanskeligstilte studenter
-Pleie studielån


Hvor kan jeg få en konsolidering lån?
Du kan konsolidere lånene via banken eller credit union som deltar i Federal familie utdanning lån programmet, eller direkte fra US Department of Education. Lån vilkår og betingelser er vanligvis de samme, uavhengig av hvor du konsoliderer. Kan du sjekke først med långivere som holder din gjeldende lån.


Hvis alle lån med en utlåner, må du konsolidere med at utlåner.


Hvis du bestemmer deg å konsolidere din studielån, må du huske at kan du bare gjøre dette én gang med mindre du gå tilbake til skolen og ta ut mer lån. Derfor må du sikre at du får den beste avtalen første gang. Renten vil være det samme fra alle långivere, men enkelte långivere kan tilby rabatter på fremtidige rate for umiddelbar betaling og en rabatt for å ha månedlige innbetalinger belastes direkte fra din konto.


Kan min ektefelle og jeg konsolidere våre lån sammen?
Du kan konsolidere lånene sammen, men det er ikke en god idé for et par grunner:


-Både av vil du alltid være ansvarlig for å betale tilbake lånet, selv om du senere skille eller skilsmisse
-Hvis du trenger å utsette innbetaling på lån, begge du vil måtte møte deferment-vilkår


Når bør jeg konsolidere min lån?
Du kan konsolidere lånene helst under din seks måneders avdragfri periode, eller etter at du har startet repaying lånene. Hvis du konsoliderer i grace-perioden, kan det hende du kunne få en lavere rente. Men siden du vil miste resten av det avdragfri perioden, er det en god idé å vente til den femte måneden av det avdragfri perioden før konsolidering. Konsolidering-prosessen tar vanligvis 30-45 dager.


Denne artikkelen er distribuert av NextStudent. På NextStudent tror vi at å få en utdanning er den beste investeringen du kan gjøre, og vi er dedikert til å hjelpe du forfølge drømmene utdanning ved å gjøre college finansiering så lett som mulig. Vi inviterer deg til å lære mer om hvordan du får Student lån konsolidering på http://www.NextStudent.com.

2 comments:


  1. "Jeg hadde ikke råd til huset mitt, men jeg ville egentlig ikke selge. Jeg ønsket å holde familien min hjemme, og med støtte fra ATL og Agent kunne jeg beholde hjemmet mitt og klarte å sikre min kone og mitt liv. " ekte valg atlasloanfirm@outlook .com

    ReplyDelete
  2. godt forum få din drømmecykel, betaler afventende regninger, håndter eventuelle medicinske eller økonomiske nødsituationer. Få øjeblikkelige kontanter til alle dine behov. kontakt os i dag
    E-mail: atlasloanfirm@outlook.com
    Telefon / Whatsapp 1 443 345 9339

    ReplyDelete