Sunday, September 2, 2012

Enkle trinn for å forbedre din kreditt-rapporten

Selv om du tror du har en flott kreditt-rapporten, kan du være skeptisk til feil-faktor. På samme måte som når du mottar e-post med navn og adresse som er feilstavet, kan kreditt-rapporten ha feil også. Enten det er en menneskelig feil, utdatert informasjon eller selv feilaktig identitet, oppstår feil lettere enn det vi alle liker å tenke.


Under loven har begge kreditt rapportering byrået og organisasjonen som oppgitt informasjonen til kreditt rapportering etaten ansvar for å korrigere feil eller ufullstendig informasjon i kreditt-rapporten.


Så, hvis du finner feil på kreditt-rapporten, må du varsle kreditt bureau skriftlig
umiddelbart:


1. Fortelle CRA hvilken informasjon du mener er unøyaktig på kreditt-rapporten. Inkluder Kopier, aldri originaler med dokumenter som støtter din posisjon.


2. I tillegg til å gi fullstendig navn og adresse, brevet bør tydelig identifisere hvert element i kreditt-rapporten som du klage. Staten fakta og hvorfor du er disputing informasjonen. Omsluttende en kopi av kreditt-rapporten med de aktuelle varene sirklet inn kan være nyttig.


3. Om du kan tenke en begrunnelse for skriving er åpenbart, må du be om at feilen rettes.


4. Sende brevet ved attestert post, returseddel forespurt slik at du kan dokumentere hva kreditt rapportering byrået mottatt. Kontroller at brevet er datert, og ikke glem å holde kopier av alt du sender.


Kreditt rapportering byrået må granske elementene som er aktuelle, vanligvis innen 30 dager med mindre de vurdere tvisten fjollete. De må også videresende alle relevante data du sender dem til leverandøren av informasjon (bank, kredittkort byrå, osv.).


Når informasjon-leverandøren mottar varsel om en tvist fra kreditt rapportering byrå, må det gå gjennom og undersøke alle relevante informasjonen og rapportere resultatene tilbake til kreditt rapportering byrå.


Hvis leverandøren av informasjon finner den omstridte informasjonen bli unøyaktig, må det varsle alle landsdekkende kreditt rapportering byrået slik at de kan korrigere denne informasjonen i filen.


Omstridte informasjon som ikke kan bekreftes, må slettes fra filen.


Unøyaktig informasjon må korrigeres ved the CRA.


Ufullstendig informasjon må korrigeres ved the CRA.


Brukerkontoer som tilhører en annen person bare må slettes av the CRA.


NOTE: Kreditt reparasjon kan være lange og kjedelige, viktigheten av å kjenne dine rettigheter ikke kan understrekes nok så være sikker på at du tar tid å fordøye denne informasjonen.

No comments:

Post a Comment