Friday, September 14, 2012

Shorn ansvarsområde gjeld

Med UK personlig gjeld spiralling ut av kontroll etter merket £1 billion med en hastighet på £1 m hver fire minutter og antall erklæringer om konkurs på økningen, har regjeringen endelig gjennomført tiltak for å sikre långivere vite den faktiske kostnaden for et lån. Långivere har blitt plassert under påleggene fra regjeringen å gi et vell av informasjon før noen avtale lån er sluttført. Disse tiltakene mener at beløpet lånte, totalt beløp erstatningspliktig, beløpet og hyppigheten av repayments, årlig prosentsats, kostnadene for en hvilken som helst standard straffer og eksempler på tidlig utligning avgifter må alle være fastsatt på pre-contractual stadium, og fremtredende vises på alle lån avtaler.


Consumer protection har også blitt utvidet til å bidra til å redusere belastning for forbrukerne ønsker å betale tilbake lånene tidlig.


Minister Gerry Sutcliffe sa tiltakene vil gjøre skjulte betalinger og mangel på klarhet ikke mer. Dette kan strekke ting litt, men minst det er et skritt i riktig retning, og forhåpentligvis vil bli styrket av forbruker kreditt lovforslaget (http://www.dti.gov.uk/ccp/creditbill/) øyeblikket navigerer i parlamentet.


Erklærte mål av regningen er:
• styrke forbrukerrettigheter og oppreisning av styrke forbrukere til å utfordre urettferdig utlån, og gjennom mer effektive alternativer for løsing av tvister;
• bedre regulering av forbruker kreditt bedrifter ved å sørge for god praksis og målrettet-handlingen til å drive ut rogues; og
• gjør regulering mer hensiktsmessig for ulike typer forbruker kreditt-transaksjon ved å utvide beskyttelse til alle forbruker kreditt og ved å skape et mer rettferdig regime for virksomhet.


De viktigste årsaken til den nåværende situasjonen i gjeld må imidlertid gjøres til ansvar for sin del i problemet. Det enkle faktum, og det er en som alle vet, er at hvis du låne penger, vil du til slutt må du betale det tilbake, vanligvis med interesse.


Ifølge Callcredit kreditt byrået hevder øyeblikket er seks av ti briter som har usikret gjeld de er uvitende om hvor mye de skylder. Åtte av ti av de spurte, kunne se noe problem med å ha en hode i sanden holdning mot sine egne nivåer av gjeld og generelt personlige økonomi. Regjeringen kan bare bidra til å implementere ordninger for å beskytte forbrukerne, men problemene vil fortsette å bli verre hvis offentligheten er ikke villig til å hjelpe seg selv ved å lese gjennom juridisk bindende kontrakter før du registrerer dem, eller for å søke ut den laveste lån prisen ved å sammenligne leverandører ved hjelp av finansielle sammenligning-nettsteder som uSwitch, moneynet (http://www.moneynet.co.uk/), Moneyfacts (http://www.moneyfacts.co.uk/). Finansinformasjonen er fritt tilgjengelig, hvis du vet hvor du skal lete. Som? Magasin (http://www.which.co.uk/) har vært kampanjer for forbrukernes rettigheter siden 1957 og Financial Services Authority, som regulerer finanstjenester bransjer, gir et vell av informasjon og støttelinjer på deres nettsted. Den virkelige roten av problemet ser ut til å være i gjeldende offentlige holdninger, med måten forbrukere vise sine egne personlige økonomi og inntil dette endres, gjeld i Storbritannia vil fortsette sin forferdelig spiral

No comments:

Post a Comment