Wednesday, June 13, 2012

Forbrukere, pass opp den nye �Wave� av kredittkort

JP Morgan Chase & Co, landets # 2 bank og ledende utstedere av kredittkort, har annonsert den utsteder nye "contactless credit cards" til sine kontoinnehavere som begynner 1 juni. Det nye kortene kan være "dirigerte" foran en spesiell leser i stedet for å være swiped gjennom tradisjonelle kredittkort terminal.


De nye kortene vil inneholde en spesiell chip som kan leses av merchant's kortleser. Leseren vil avgi en Piper lyd å signalisere at transaksjonen som er godkjent etter at kunden "Bølgjer" kortet foran den. Chase har om lag 94 millioner kredittkort i sirkulasjon, og er først til å utstede begge Visa - og MasterCard-branded kort med denne nye "blinker"-teknologien.


I en uttalelse fra Carter Franke, markedsføringssjef for kredittkort division, Chase, sier "Vi tror disse nyskapende kortene med blink vil gi selgere og cardmembers med økt hastighet og bekvemmelighet de ønsker på salgsstedet."


Personlig, jeg har en større sikkerhet bekymring med denne nye typen kredittkort-teknologi. Disse nye kort vil ikke kreve en kunde signaturen, som for meg er et stort rødt flagg. Ring meg en "fuddy" duddy Hvis du vil, men jeg føler tryggere signering min kvittering og å ha en kontorist sammenligne denne signaturen med en på baksiden av kredittkortet mitt.


En contactless kortet krever ikke dette trinnet for bekreftelse. Hva skjer hvis mitt kort blir mistet eller stjålet? Vil jeg bli holdt ansvarlig for uautoriserte endringer? Og hvordan vil selgeren vet, uten min signatur, hvis kostnadene ble gjort av meg, eller av noen foregi å bli meg, som en tyv identitet?


Kredittkortselskaper oppfordrer forhandlere å omfavne contactless kort som en måte å gjøre flere transaksjoner. Flere transaksjoner = mer salg = mer penger for både selgeren og kredittkortselskaper. Kortene er også blir markedsført til yngre kunder; forbrukere som har en tendens til å kjøpe på impuls og enkelt vedta "Kjøp nå - bekymre deg for hvordan du betaler for det senere"-holdning.


Kredittkort selskapene vil annonsere bekvemmelighet og tidsbesparende aspekter av disse nye kort. De '' ll understreke det faktum at med ny "bølge"-teknologi kredittkortet aldri har til å forlate hendene slik at det er mindre sjanse for å miste et kort eller å ha det stjålet.


Jeg vet ikke... er kredittkortselskaper virkelig som bekymret mine bekvemmelighet og redde meg dyrebare minutter av tiden min? Eller er de bare nå ut til en yngre demografiske med begrenset kjennskap til hvordan kreditt virkelig fungerer, og dermed innvikle en annen generasjon i deres web av kredittkort gjeld?


Klok forbrukere, både unge og gamle, ville gjøre godt for å se utgifter vaner som denne nye teknologien er rullet ut. De som har sine utgifter og kreditere vaner under kontroll har ingenting å frykte. De som ikke gjør det, vil falle dypere i gjeld i "blinke" på et øyeblikk!

No comments:

Post a Comment