Sunday, May 13, 2012

At trukket fra poeng på hjemme Refinances

Poeng du betaler i refinansiering av din bolig er skattemessig fradragsberettiget over lengden på lånet i spørsmålet. Lønnstrekket er tillatt bare hvis residensen er din primære hjem og nye boliglån erstatte en gamle og/eller brukes til å forbedre residence. I den grad at penger er tatt til å betale seg kredittkort og ikke-bolig kostnader, kan punktene ikke brukes som et skattemessig fradrag.


Stor fradrag av refinansiering to ganger


Hvis du refinansierte din primær bolig to ganger i løpet av 2004, kan du være i for en svært hyggelig overraskelse. En betydelig skattemessig fradrag kan opprettes når du refinance to ganger på ett år. Hvis du refinance en pant, du akselerere fradragsberettiget antall poeng fra første boliglån og kan kreve poeng fra første boliglån på en gang.


Som et eksempel, kan du anta at jeg refinansierte mitt hjem i januar 2004, og betalt $3000 i punkt. Renter fortsatte å slippe gjennom 2004, og jeg så besluttet å refinansiere igjen i August. Fordi jeg betalte seg den opprinnelige lån med refinance, er jeg i stand til å akselerere verdien av poeng for lånet januar.


Så, hva skattemessig fradrag har jeg laget for mine 2004 arkiveringen periode? Først, kommer jeg til å trekke en prosentandel av poeng av av min nyeste refinance. Lønnstrekket vil utgjør den totale mengden poeng betalt delt på totalt antall måneder av lånet. Dette vil ikke være en stor fradrag, men hver lille bit bidrar til.


I tillegg til dette beløpet, men trekker jeg også hele $3000 i punkt som jeg har betalt på min januar 2004 refinance! Jeg er i stand til å hevde dette fradrag fordi jeg "akselerert" skattefradrag for poeng ved å betale av januar boliglån med August-refinance.


Ved refinansiering to ganger, får jeg en lavere rente og en sunn skattemessig fradrag. Ah, verdien av å eie et hjem.

No comments:

Post a Comment