Wednesday, July 11, 2012

UK gjeld blir en sak For bekymring

UK-holdning til gjeld har mottatt et stort skifte over de siste årene. Der når Storbritannia ble sett på som en nasjon som holdt opp sparsommelighet som dyd og betraktet gjeld en visepresident, det er nå endret til skyldes £ 1.3 billion på boliglån, kredittkort og andre lån. Den viktigste årsaken til denne veksten i gjeld er den britiske besettelse med huset eierskap, som utgjør 80% av lån. Tallene for antallet ordrer for repossession gitt i de første tre månedene av 2005 har nådd nesten 26,000, som er den høyeste tallet siden 1995.


Forbruker kreditt rådgivning Service (CCCS) rapporterer at anrop fra folk bekymret for gjeld har økt med 50% sammenlignet med i fjor.


Leder av CCCS, Malcolm Hurlston, sa:
"Forbrukeren utgifter mindre og repaying mindre. Det er tidlig tegn her som helt forbruker-driven økonomien kan være i bevegelse i nedre utstyr."


I siste, huseiere har vært den viktigste ofre av forrige recessions grunnet deres avhengighet av kreditt, men denne gangen det synes unge er mest utsatt. "Vi ser mange yngre mennesker kommer til oss for hjelp," sa Frances Walker, fra forbruker kreditt rådgivning tjenesten (http://www.cccs.co.uk/), "de er ofte svært tungt i gjeld som de har vært i stand til å låne langt mer enn i siste. Problemet er de har ingen eiendeler, slik at når de får i problemer de har ingenting å falle tilbake på."


Det er ikke bare den unge som blir påvirket men, som antall boliger exchanging hendene hver måned er gradvis avtagende, og high street salget er dårlig-tradisjonelle signerer at forbrukerne generelt begynner å lide. Med en rekke Storbritannias viktigste långivere, inkludert Barclays, HSBC, HBOS og Royal Bank of Scotland, nylig blir advart om dårlig forbrukernes gjeld, synes det at forbrukerne må ta på mer økonomisk ansvar for seg selv, heller enn å stole på leverandørene for å beskytte dem.


Uavhengige finansielle rådgiver, Alan Steele kommentert, "gjeld har alltid vært et problem for et mindretall av folk. En av de gjeldende problemene er vilje av bank ledere hånden ut lån og kredittkort, noe som betyr at denne minoriteten har økt, men fleste er coping med sine gjeld."


Gratis informasjon på kredittkort, inkludert kostnader, fra sammenligning nettsteder som Moneynet (http://www.moneynet.co.uk) eller Moneyfacts (http://www.moneyfacts.co.uk/)can hjelp forbrukere se etter laveste priser og beste tilbud på sine lån og kreditt krav, og dermed redusere risikoen for pådra seg høy renteomkostninger grunnet MIS-salg av leverandører.


Innføringen av tøffere forskrifter innføre strengere standarder på de måten produktene selges, og bruk av finansiell informasjon fra kvalifisert finansielle rådgivere vil også bidra til å beskytte forbrukere mot mulig gjeld indusert problemer.


I et intervju med BBC, gjeld veldedighet, nasjonale Debtline (http://www.nationaldebtline.co.uk/) uttalt, "vi er ikke i et tidlig på 1990-tallet kan ennå, men mange mennesker lever opp til og utover sine inntekter."


Organisasjoner som nasjonale Debtline, borgere råd, CCCS (http://www.cas.org.uk/) og Business Debtline (http://www.bdl.org.uk/) er tilgjengelig for publikum å oppgi informasjon, i den uheldige hendelsen av gjeld eskalere ut av kontroll; men det er mye bedre å hindre situasjonen fra å komme til det nivået i utgangspunktet.

No comments:

Post a Comment