Tuesday, October 23, 2012

Alliansen dreier mot den økonomiske mørke siden

Følge i fotsporene til mange av sine high street konkurrenter, har Alliance og Leicester annonsert at det vil ikke lenger godta nye kunder på sin Online Saver og direkte ISA-kontoene. Renten for Online Savers kontoen er også kuttet fra 5,35% til en rett 5%.


Richard Brown av finansielle sammenligning nettstedet Moneynet (http://www.moneynet.co.uk) mener at Alliance og Leicester (A & L), til felles med sine high street konkurrenter, har sett sine kostnader stige som følge av nylige regelendringer som dekker ting som måte boliglån og de generelle forsikring er policed. Han la til, "Dessverre det er forbrukeren som mye av denne ekstra byrde på skulder"


Det virker for mange av deres lojale kunder at A & L er virkelig bestemt på å gjøre sine kunder betaler i et forsøk på å tømme kostnader og øke deres fortjeneste. Disse kutt er bare siste av en rekke endringer som A & L har gjort i løpet av de siste månedene. Først var for å gå den cashback ordningen på sine kredittkort for pengene. Moneyfacts (http://www.moneyfacts.co.uk) økonomiske data nettstedet påpekt i februar, at A & L hadde økt i april på sine kredittkort for alle kjøp til 16,9%; i tillegg til økende straffen avgifter, og introdusere straffende nye setninger til gjeldende kontoer. Andre kostnader har blitt introdusert for sine boliglån produkter, balanse overføring avgifter på kredittkort, reduksjoner i barnas sparekontoer, mens The Guardian (http://money.guardian.co.uk/saving/banks/story/0,12410,1509094,00.html) har avdekket noen mistenker endringer som er implementert til sine systemer for å øke antall kunder som bryter deres overtrekking avtaler, utløser straffen kostnader.


A & L har sagt at det er ingen skjult agenda, og at det fortsatt leder an sammenlignet med sine banktjenester rivaler.


A & L er imidlertid ikke bare økonomiske gruppen til å føle klemme. Barclays, HBOS og Royal Bank of Scotland har advart om kreditt etterskuddsvis. En kunngjøring om jobb tap på skotske enker, kom sammen med opptak fra sine eiere LLOYDS TSB som det var, "En økning i antallet kunder opplever nedbetaling problemer" med sine kredittkort gjeld og usikrede personlige lån. Ifølge Lloyds' administrerende direktør, Eric Daniels, opplever vi for tiden, "en bremse forbruker miljø".


Aktuelle kunngjøringer av Treasury levert de verste offentlige låneopptak månedstall siden postene begynte i 1993, re-igniting frykt over en mulig økning i skatt.


Forbrukerne er å redusere mengden de låne på kredittkort og analytikere spår boliglån utlån i Storbritannia vil stuper med 10 prosent de neste tre årene, som ute av kontroll vekst i huset prisene endelig boder.


Uavhengige markedet analytiker Datamonitor krav, långivere som har vært nyter en boom de siste årene, vil kjempe for å opprettholde fremdriften og bli tvunget til å jobbe hardere for å sikre markedsandel.


Investor tilkoblinger, en gruppe uavhengige finansielle rådgivere, har kalt for en nøyaktig vurdering av Storbritannias nåværende økonomiske posisjon, etter statistikk viste de tre viktigste aktivaklasser, aksjer, obligasjoner og egenskapen alle opplever nedadgående trender.


Denne nedgangen skal stave gode nyheter for låntakere og huseiere, som de boliglån og kreditt næringene kjempe for kundene og skjerpe opp på deres konkurranseevne; men bevis på Lloyds TSB handlinger synes belie dette. Med HBOS tvunget til å kritisere andre kredittkortselskapene for ikke å gi kundene med tilstrekkelig produktinformasjon, er til tross for gjentatte forespørsler om å gjøre så det ser ut som fleste Finansieringsselskaper fra lobbyen forbrukergrupper og watchdogs på Treasury Select Committee, for tiden ute å beskytte seg selv og deres aksje-holdere, med lite hensyn til sine kunder.


Om gangen når UK forbrukere proporsjonalt lagrer mindre enn halvparten av hva de var 25 år siden, kanskje du bli tilgitt for tenker at konkurransen i bank verden ville bli stadig mer cut-hals for å få kundenes virksomhet, men det synes at de store institusjonene i stedet ønsker for å gå ned ruten av bekostning reduksjon å beskytte sin fortjeneste. Det er besparelser er der ute for å bli gjort, men de er besparelser i å bli gjort av Finansieringsselskaper, på bekostning av forbrukeren, i stedet for fordelaktig besparelser for kunden.

No comments:

Post a Comment