Saturday, January 14, 2012

Markedsføring og suksess

Markedsføring, som vi alle ser, er et viktig, viktig område av virksomheten. Dens funksjon er å sikre at produkter eller tjenester i offentlige øye, søkt etter og deretter kjøper. Riktig markedsføring kan "gjøre et selskap" og hvis gjort feil kan, "bryte et selskap".


Organisasjonen, med sin stab på ett eller ti tusen mennesker, kanskje være gjør en flott jobb med markedsføring, men fortsatt fungerer ikke på andre viktige områder. Markedsføring er viktig, men det er bare én av tjueen nøkkelområder i enhver bedrift!


En bedrift trenger for å administrere alle av dens tjueen avdelinger, ikke bare markedsføring eller salg. For eksempel hvis du bringe i mye av virksomheten, ennå ikke er forberedt på å levere, mislykkes virksomheten fortsatt. Eller hvis du få inn masse virksomhet og produsere mange produkter og har svak kvalitetskontroll, virksomheten din vil til slutt mislykkes. Lincoln Continental og Cadillac var hals og nakke i salg på 1950-tallet. Ford Motor Company rushed til å være først av de to selskapene å komme ut med strøm vinduer. Den nye modellen ble utgitt i slik jag, at de ikke hadde fått bugs ut av strøm-vinduer. Enhver eier hatt problemer. Forhandlere ble Gjenkalling hver og en av bilene som et resultat. Mange lang tid Ford kunder har aldri kjøpt en Lincoln eller en Ford igjen. Bare er 40 år senere folk kjøper Lincolns i store tall på nytt. Cadillac i hele 60-tallet ble amerikanske luksussedan med ingen konkurranse innenlands for over et tiår.


Når du forstår analysere alle komponentene i virksomheten, så du kan være dem i mye på samme måte som en lege gjør når han gir deg en full body-undersøkelse. Enten du er en mann viser eller har en veldig stor stab, har selskapet fortsatt disse 21 viktige områder innenfor sitt syv største divisjonene. Hver av disse viktige områder behov for å fungere godt.


Det finnes en rekke trinn man går gjennom en forretningsreise sjekke opp. Blant de første tingene som normalt gjøres i å analysere en bedrift er å etablere det ideelle forretning-bildet er for din bedrift. Neste, må du bestemme hva målene dine kort og lang sikt er for bedriften. Deretter i dypet er studie av virksomheten din (alle 21 avdelinger) gjort, så det finnes nå. Denne studien vil deretter sammenlignes ideell business-bilde. Å gjøre dette, kan en finne den eksakte viktige områder som må håndteres umiddelbart for å gjøre den faktiske scenen ser mer ut som din ideelle scenen. Disse områdene er vanligvis en som er 'kjører du gal' og deg stresset.


Når er fant frem til disse områdene, kan deretter en Action-Program være utarbeidet og henrettet. Action-Program har trinnene som adresse og håndtere problemer-områder som er funnet. De eksisterende ansatte kan gjøre fremgangsmåten for programmet, eller du kan velge å få inn spesialister å hjelpe i deres implementering. Målet er å være i større kontroll over alle viktige deler av virksomheten din. Action-Program generert på denne måten og kjøres effektivt umiddelbart starter lindrende stress i en virksomhet.


På denne tiden, jeg antar du kan spørre spørsmålet: så hva er disse syv avdelinger og 21 avdelinger? Her er en kort oversikt over hva som er involvert i en virksomhet og områder som må analyseres fullt i å skape en effektiv handlingsplan for bedriften. Hver av syv hoveddivisjonene i en bedrift ytterligere brytes ned i 3 avdelinger, for å gi deg totalt 21 avdelinger i en virksomhet.


1) Etablering divisjon: Dette divisjonen avtaler med personell, kommunikasjon og forretningsetikk. Angående personell, vi snakker om ansettelse, håndtering og styring i utgangspunktet personell slik at det er nok av dem å gjøre jobben i selskapet, og for å sikre at de er riktig tilordnet. Kommunikasjon avtaler med håndtering av e-post inn og ut, interne fordelinger og sørge for at selskapet holder kommuniserer med sine kunder, leverandører etc og at brev fra kunder ikke er fast i resepsjon trekker og er fortsatt ubesvart.


Forretningsetikk dreier seg om å sikre at kunder er ganske jobbet med og at personell er faktisk å være produktiv på jobbene sine og ikke være en belastning på selskapet mens noen bære hele belastningen. Liksom som en vennlig trafikkonstabel som bare sørger for at personell faktisk gjør ting som er ment å bli gjort. Hele konseptet av divisjonen er en av bygging av grunnleggende. Få ansatte i, kontrollerer du at de er trent på grunnleggende om jobben sin og er på jobben sin, sikrer at kommunikasjon er finner sted, og at personalet gjør hva de skal gjøre.


2) Salg og markedsføring delingen: Dette divisjonen avtaler med presentasjon og markedsføring, publikasjoner og gjenta bedriften. Kampanjen og markedsføring stykker er konstruert og spres fra dette området. Brosjyrer, informasjon pakker, kataloger, nyhetsbrev og noe for å få dine eksisterende kunder til å gi deg gjenta bedriften er her. Bøker og litteratur, som støtter dine tjenester eller produkter, solgt her. Å kontakte gjentar kunder og gjør ytterligere salg er også funnet her. De fleste selskaper har en "gullgruve" innenfor sine eksisterende kundelister. Vanligvis kan du få virksomheten fra en eksisterende-klient på en femtedel kostnaden av å utvikle en ny klient. Fortsatt kontakt med din eksisterende kundebase gjøres i divisjonen.


3) Finans divisjon: Dette divisjonen håndterer inntekt, utbetalingene og finansielle poster. Finansiell anliggende, poster, eiendeler og materiell av selskapet er de viktigste funksjonene. Det er ansvarlig for å sørge for at mindre penger er brukt enn kom i. Det er dette divisjonen ansvar å forbli solvent og aldri (og vi mener aldri) bruke mer enn det gjør. Dette divisjonen budsjett alle utgifter, inkludert store innkjøp av fast eiendom, så selskapet kjører på interne økonomi. En del av budsjettering gjør inntekter planlegging. Budsjettering, inneholder også et nødvendig bidrag til din untouchable kontanter reserver, som brukes bare som en siste utvei og fortrinnsvis aldri.


Reserver kontoer finansieres for å sette til side penger på betalingen i sin helhet kjøp. Budsjettering, riktig gjort, sikrer at en bedrift er i stand til å betale for alt it trenger, med få unntak. Divisjonen håndterer naturlig lønn og banktjenester og hold nøyaktig oversikt over alle økonomi- og regnskapsaktiviteter poster. Hovedmålet til dette området er å følge opp og registrere hver krone; fra øyeblikket angir det selskap til øyeblikket den forlater.


4) The Production divisjon: Dette divisjonen utvikler tjenestene eller produktene du selger. Levering av tjenestene, planlegging, forberedelse og levering er gjort på dette området. Dette er hvor produksjon planer, planlegger og produserer sine produkter. Divisjonen handler om å opprette og levere produkter og / eller tjenester som du selger til kundene dine.


5) Kvalitetskontroll divisjonen: Dette divisjonen ser at hvert produkt eller en tjeneste som forlater organisasjonen er av høy kvalitet. Kunder lyttet til her. Prise, så vel som deres klager er bemerket og betalt oppmerksomhet. Når klager er funnet, håndteres de for å opprette 100% kundetilfredshet. Business området eller områdene involvert med kundeklager er adressert og korrigeres raskt slik at integriteten til tjenestene og produktene blir vedlikeholdt 100%. De fleste bedrifter har ikke tilstrekkelig kvalitetskontroll. I hver store mislykkede selskapet i historie var feil fra en mangel på kvalitetskontroll!


Hvordan er det at under den senere delen av det tjuende århundre et relativt lite land, Japan (med ingen reell naturressurser) var i stand til å ta større deler av virksomheten bort fra de største bil-produsentene i verden? Svar: De store guttene var ikke lytte til sine kunder og de hadde en forferdelig rykte for kvalitetskontroll. Har du noensinne hørt uttrykket, og fikse eller Reparer daglig'? Se over den første bokstaven i hvert ord, F O R D! Det finnes utallige eksempler på 'pleide å være' bedrifter alle rundt oss. Ford er fortsatt rundt, men dårlig kvalitetskontroll begravet nesten dem.


6) Offentlig divisjon: Dette området leverer innledende tjenester og produkter til bredt publikum. Informasjon netter, miksere og innledende forelesninger om noen aspekter av din virksomhet kan gjøres her. Innledende nyhetsbrev eller et web-område er dannet rundt dette divisjonen produkter og tjenester. Hele målet med dette divisjonen og sine avdelinger er å tiltrekke seg nye folk til dine tjenester eller produkter. Det handler om å få der ute, og la potensielle folk få vite om dine produkter og tjenester. Dette inkluderer å finne nye distribusjonskanaler for selskapenes produkter og/eller tjenester. Den grunnleggende ideen er at dette divisjonen bringer dem inn og selger dem første produkter og tjenester og salg og markedsføring delingen holder seg å kjøpe mer og mer produkter og / eller tjenester, inn i fremtiden.


7) Executive divisjon: Dette er toppledelsen-divisjonen. Divisjonen koordinerer og nasjonalt overoppsyn med aktiviteter i selskapet. Det gjør at selskapet går godt, produserer sine produkter lønnsomt og leverer sine produkter og tjenester til enkeltpersoner og samfunn i rikelig høy kvalitet. Dette er hvor langsiktig planlegging av strategi blir gjort for eksisterende og nye ideer. Selskapets juridiske krav er adressert og holdt oppdatert og på sted. Ledere som sikrer god PR er holdt som en integrert del av å bo i tune med samfunnet. I tillegg møtes ledere regelmessig for å løse økonomiske solvency inntekter planlegging og produktivitet i selskapet. Divisjonen sikrer også at det holdes godt kyndig i business-markedet selskapet opererer i, genererer policyer for selskapet og dets personell å operere på og vanligvis kjøre selskapet på en koordinert måte.


Her er en utfordring for deg. Jeg vedder på at du ikke finner en eneste aspekt av enhver bedrift som ikke lett passer inn i en av disse 7 største divisjonene som beskrevet ovenfor. Hvis du finner en, kan du ringe meg-jeg vil gjerne snakke med deg!

No comments:

Post a Comment