Monday, February 6, 2012

401 (k) planer

Jeg har vært i og interessert i aksjemarkedet så lenge (ett år sjenert av førti år) jeg kan huske når den aksjefond siden i min hjemby papir var bare én side! Nå ser det ut som det er mer mutual funds er det aksjer notert på New York stock exchange.


Jeg lurer på hvor mange milliarder dollar for investor støtter disse midlene. Hvor mange investor dollar støtter alle megling bedrifter? Hvor mange ganger 401 (k) monies er gitt til en økonomisk ekspert å administrere etter avgang, så tre år senere $400.000 er ned til $200.000. (Ennå, økonomisk ekspert er fortsatt kjører rundt i en ny Lexus.)
Jeg kunne fortelle deg historier fra folk jeg vet, som ha pensjonert og ikke er så fornøyd med disse ekspertene, men jeg vedder på at du kjenner noen lagring av din egen.


Vet du hva du skal gjøre med pengene dine 401 (k) når du pensjonere? Hvis du skal levere det en økonomisk ekspert i å håndtere, kan du se om du kan få navnet på noen av hans/hennes klienter. Se om du kan ringe noen av ekspert-klienter, fortelle dem hva du har tenkt å gjøre, og be dem om de er fornøyd med ekspert-ytelse. Eller du kan snakke til dem du har en gang jobbet med, ha pensjonert og gikk med en finansiell rådgiver eller planner. Prøv å få noen referanse fra en live kropp som allerede er der, snarere enn bare en haug av statistikk som er kastet på deg av eksperten.


Dagens 401 (k) planer er utmerket kjøretøy for å spare penger, og her er det jeg liker om meg:


Jeg liker 10 prosent bidrag blir et skatte-totalavskrivning (noen planer, seksten prosent). Jeg kan bidra med opptil 16 prosent, men 6 prosent må være etter beskattes dollar.


Jeg liker at pengene som er gjort i en 401 (k) er skattefrie utsatt.


Jeg liker selskapets 70 til 100 prosent selskapet kamp (det skiller hvert år med min bedrift) opp til 6 prosent av mitt bidrag.


Jeg liker muligheten til å flytte pengene mine (hver arbeidsdag, hvis jeg ønsket at) inn i min selskapet lager eller en renteinntekter fondet, Bond fondet, gjensidig fond eller indeksen fondet for nei bekostning.


Jeg liker muligheten til å rulle over i en individuell IRA-konto, to ganger et år, noen finansposter fratrukket skatt og selskap matchet dollar som er satt inn i 401 (k min), med ingen straffer eller avgifter, selv når jeg er fortsatt ansatt i firmaet. Dette tillater meg å velge enkelte aksjene og lar utbytte fra disse aksjer å være rullet over automatisk inn i flere deler av hvert firma, også for nei bekostning. (Men er Kommisjonen gebyrer for kjøp av aksjen. Utbytte kjøp bare er provisjon uten. I min bok "The Stockopoly Plan" forklare jeg hvordan du kan kjøpe aksjer Kommisjonen gratis.)


Jeg liker at selskapets utbytte i min IRA (satt opp av monies fra min 401 (k)-plan) er også utsatt skatt og er 85% skatt gratis.


Jeg liker å vite at når min pensjonisttilværelse dagen kommer, vil jeg allerede har en individuell IRA som er satt opp for å flytte resten av 401 (k)-monies inn, med tolv aksjer allerede valgt, eid og vist seg for å gi pålitelig stadig økende Utbytteinntekt. (Selskapene eid alle har en historie med heve sine utbytte hvert år.)


Jeg liker gratis 1% selskapet gir meg, bare for å være i 401 (k)-planen.


Jeg liker muligheten til å låne penger fra min 401 (k)-plan, betaler en lav rente på lånet, og vet at renten jeg betaler på lånet går til meg (Hvis jeg var å betale en kredittkortet ditt bill av $3000.00 på 18%, jeg vet at jeg har muligheten til å betale seg høy rente kredittkort lån og betaler bare 6% rente (til meg) på $3.000,00 lån fra min 401 (k).


Jeg liker å vite at når jeg flytter resten av min 401 (k)-monies til min IRA når jeg tilbake, vil jeg vite om hvor mye inntekt jeg kan rimelighet forvente i Utbytteinntekt fire ganger i måneden, tolv månedene i året (alle tolv aksjer har staggered utbytte betaler ut datoer, gir kontantutbytte hver uke i året).


Selskaper som er valgt i min IRA, med sin historie til å oppdra utbytte hvert år, vil gi de komfortable, bekymre-ledig inntekten som jeg tror investere bør alle om.


Mitt råd på 401 (k) planer er å snakke med en ekspert fra firmaet 401 (k)-monies er med og finne ut hvilke alternativer som er tilgjengelige for deg og/eller din bedrift gjør. Mitt poeng var ganske enkelt å informere deg om at du kanskje ikke begrenset til bare å sette inn penger i et aksjefond eller selskapets lager. Du kan overføre monies fra din 401 (k) til en individuell IRA (tradisjon, Roll-Over eller Roth), på ingen avgift og bygge din egen aksjefond. (Jeg har gjort dette i min 401 (k)-plan for år mens fortsatt ansatt hos firmaet mitt.) Hvis disse selskapene som du velger i din IRA har en utbytte reinvestering plan kan du be om å ha utbytte reinvested tilbake i aksjemarkedet hvert kvartal. Og dette vil bli gjort for deg, provisjon uten.



Hvis du vil lese forord til "The Stockopoly Plan - investere for pensjonister" besøk http://www.thestockopolyplan.com

No comments:

Post a Comment