Thursday, February 9, 2012

Investere i utbytte betale aksjer

Jeg var nylig intervjuet for en pressemelding gjennom et økonomiske spørsmål og svar-format. En av spørsmålene av meg i intervjuet var:


Hvor tror du aksjemarkedet ledes over de neste fem årene?


Mitt svar!


Charles M. O'Melia: ingen vet! Det er en gammel kinesisk ordtak går omtrent slik: "Han som kunne forutse hendelser 3 dager i forveien, ville være rik for tusenvis av år." På lang sikt har jeg bare sett utvidelse og fremgang. Jeg tror at å være natur våre amerikanske økonomien og vårt amerikanske livsstilen. Og som vår økonomi går, så går aksjemarkedet, og jeg ser ingen grunn til å endre denne troen.


Hvem ville trodd utvidelsen i Kina vil generere 5 milliarder dollar av virksomheten for GE? U.S.-selskaper som er notert på New York stock exchange har muligheten til å tjene i hele den globale ekspansjon av virksomhet i verden. Og en investor kan profittere uten nødvendigheten av å ha å eie en oversjøiske fond eller selskaper å tjene.



Inntil det spørsmålet, tanken på hva markedet hadde tenkt å i morgen (eller for saks skyld, 5 år fra nå) har aldri bekymret meg. Jeg har aldri ga det en tanke (vel, kanskje litt!). Det er bare ikke nok bekymring på min del om vi er overskriften for en Bjørn marked eller en oksen markedet, eller hvis markedene er posisjon sidelengs.


Når du eier en portefølje fylt med selskaper som har en historie med å øke sine utbytte hvert år, og en systematisk tilnærming for å legge til mer aksjer portefølje gjennom utbytte-reinvestments hvert kvartal, pluss å ha en enkel spareplan med en kjøper opportunistisk tilnærming med å legge enda mer aksjer i porteføljen hvert kvartal, rolle det egentlig ingen. Jeg er alltid kjøpe mer aksjer.


Noen ganger jeg betale for mye for en av mine selskaper; noen ganger får jeg en god handel. Men uansett hvilke, handel eller dyrt, min inntekt fra disse selskapene fortsetter alltid å vokse og vokse og vokse og vokse og vokse.


Noen ganger, utbytte-utbytte av ett lager kan være 5.15%, og det påfølgende året eller to (selv med to utbytte økning i løpet av disse to årene) utbyttet ville slippe til mindre enn 3%. Dette, for eksempel kan bety aksjekurs ville har steget fra 30 dollar området til 60 dollar-området. Jeg har funnet ut at når den 5.15% utbytte gir faller til rundt 1%, selskapets lager aktuelle blir så høy at selskapet har vanligvis en lager deling, samt et utbytte øke.


Høyre nå, DOW synes å ha problemer med å bryte som 11.000 barriere. Og akkurat nå, jeg kan ikke hjelpe tenkning tilbake, veien, måte, tilbake.


For de av dere som ikke husker sent på 1960-tallet, var tidlige 70-tallet, DOW barrieren 1000.


Oh, hva en tøff tid som DOW 1000 barriere var! Jeg husker jeg tenkte-det kommer til å bryte det denne gangen. Tilbake i 1966 var det første forsøket (rose til 985) og det holdt på å prøve å bryte 1000 for de neste 6 år. Når det endelig brøt 1000 (den nådde 1050 eller så i 1972), falt den umiddelbart tilbake. Det tok en annen 10 år før DOW brøt 1100 barriere. Seks år for DOW på 985 å pause 1000. En annen 10 år å bryte 1100. Totalt 16 år du vil legge til en mer 115 poeng på DOW.


Så, ligner 11.000 barrieren i DOW i dag 1100 barrieren av ganger-gått-ved? 11 000 På DOW, som vil bli en barriere i 16 år? Kan være! Så igjen, kanskje ikke! jeg vet ikke! "Han, som kunne forutse hendelser osv."


I mellomtiden, vil jeg fortsette å se på min inntekt fra utbytte som fortsetter å vokse og vokse og vokse og vokse og vokse!



Slik finner du koblingen for besøket fullstendige finansielle Intervju:
http://www.thestockopolyplan.com

No comments:

Post a Comment