Saturday, February 25, 2012

Forhandle din måte å redusere APR kredittkort!

Jeg har tre store kredittkortkontoer som jeg har hatt i mange år. Den andre natten jeg var avstemme min månedlige setninger og lagt merke til store avvik i APR'S (årlig prosentsats) jeg var å betale på disse tre kontoene.


Min første kortet, kort "A", har en APR på 8,9%; kortet "B" har en APR av 9.9%; og kortet "C" har en APR på 17,9%-au! Jeg visste at jeg måtte se hva jeg kunne gjøre om denne "utenfor området" rente på kort "C". Så jeg har vurdert et par alternativer.


Ett alternativ ville være å overføre eller bytt saldoen på kortet "C" til et nytt kort med en lavere APR. Dette ville være veldig enkelt å gjøre siden jeg hadde fått flere pre-godkjent kredittkort tilbud tidligere i uken. De inkluderte "bekvemmelighet sjekker" at jeg kan bruke til å utbetalingen at høy APR kredittkort, og dermed overføre denne balansen til en ny konto.


Jeg bestemte meg mot dette alternativet, men fordi jeg virkelig ikke ønsker å legge til en annen konto i profilen min kreditt. Kreditten din poengsum, at "magic number" som etablerer din kredittverdighet til selgere kan bli påvirket negativt ved å ha for mange kontoer.


Så i stedet jeg bestemte meg å kontakte utstederen av kredittkort "C" for å se hva de kunne gjøre om at 17,9% APR som syntes så ut av takt med mine to andre kredittkortkontoer. Jeg begrunnet dette var bedre av de to alternativene før meg, siden jeg allerede har etablert en relasjon med dette selskapet; en relasjon som inkluderte mange år med betalinger på gang som gjenspeiler positivt i profilen min kreditt med kreditt byråer.


Jeg ringte 800 nummer og snakket til en svært en hyggelig herremann. Jeg forklarte ham grunnen til mitt kall; to andre kredittkort utstedere tilbød meg en mye mer fornuftig rentesatsen, og så vil jeg gjerne se hva hans selskap kunne tilbud å meg.


Jeg var ikke overrasket når han svarte at han kan redusere min gjeldende hastighet fra 17,9% til 15,9%. Siden kredittkort-selskapet gjør tilbudt en fortjeneste fra rentesatsen de belaste jeg ikke hadde forvente å bli beste eller laveste hastigheten rett utenfor balltre. Jeg forberedt meg selv til å gjøre en liten forhandle.


Og så jeg minnet ham at kontoen min var i goodstanding, og hadde vært i mange år nå. Jeg hadde ikke gjort noen sen betaling og alltid gjort mer thanthe Minimumsbetalingen forfaller.


Igjen fortalte han meg at best han kunne tilby var en hastighet på 15,9% som ville være god til August 2003. Så nå ikke bare var jeg ikke følelsen som jeg fikk en veldig god avtale, men dette ville nye hastigheten bare være en "markedsføringskode" hastighet!


Jeg forble rolig og vennlig, vel vitende om at roping på ham eller fortelle ham hva en "elendig" selskapet han arbeidet for ville være mot sin hensikt til slutten mål - en lavere og bedre APR for denne kontoen. Jeg thaned ham for hans gang men fortalte ham jeg ikke føler at dette var et veldig godt tilbud.


Og deretter den "magiske" skjedde. Han spurte om jeg ønsker å snakke med en kontoleder og at kanskje de kan bedre hjelpe meg. Jeg takket ham for hans tid og assistanse og ble deretter overført til en kontoadministrator.


Jeg forklarte henne mitt dilemma og begrunnet med henne at som en god kunde jeg forventet en mye bedre rate. Hun empathized med meg og tilbød å oppgradere kontoen min platinum status som gjennomført en APR av 9.9%! Platina kortet i tillegg tilbys mange flere fordeler og hadde ingen årsavgift. Hun også forsikret meg at dette var en "kontraktsats" og ikke en markedsføringskode hastighet. Jeg vil beholde samme kontonummer, så jeg ikke ville være en "ny" Åpningskonto men bare oppgradere min nåværende kontostatus.


Neste gang du samkjører ta dine månedlige uttalelser en nærmere kikk på ulike APRS du betaler. Hvis du legger merke til et misforhold priser du betaler, kan du ringe ditt kort utstedere å forhandle frem en bedre hastighet. Min utholdenhet betalte seg. Være vedvarende - det kan lønne seg for deg også!

No comments:

Post a Comment