Wednesday, April 25, 2012

Etiske Finance: Som drar nytte av våre utgifter?

På den ene siden forbrukere er universelt blir kritisert for å kjøre opp betydelige mengder gjeld på kredittkort, er ennå motsatt mange selskaper capitalising på økende kredittkort gjeld, fra veldedighetsorganisasjoner og politiske organisasjoner til fotballklubber, Association of Surgeons og ganske ironisk ActionAid, et byrå for internasjonal utvikling hvor målet er å bekjempe fattigdom over hele verden.


Finansielle sammenligning området moneynet.co.uk gitt 226 kredittkort i et generelt kredittkort søk, som forbruker kunne velge et produkt som passer deres livsstil, så vel som deres lommebok. Kredittkort med veldedighet merkevarebygging involverer mange store organisasjoner, inkludert Amnesty International, Christian Aid, WaterAid, RSPB, redd barna, Ramblers-tilknytningen, Oxfam, Greenpeace, vegetar-samfunn, RSPCA, ActionAid, barn i krise, hjelpe The alderen, Tearfund og Terence Higgins Trust.


Kanskje er det rimelig å si at hvis folk kommer til å bruke på plast, de bør være å hjelpe veldedige organisasjoner på vei og bør de føler tilbøyelig til å bidra til en politisk institusjon, donerer en liten % av hver transaksjon er en praktisk metode. Hvis de fleste forbrukerne var etiske spenders, deretter tilknytningene mellom transaksjoner og tredjepartsbegunstigede vil arve denne kvaliteten, men som gjeld spirals ut av kontroll, er det ansvarlig eller etiske at noen skal ha nytte på bekostning av noen andre?


Selv om det er standard for de fleste kort leverandører å tilby en innledende gratis periode, kan forbrukeren være rammet av et mer betydelig årlig prosentsats (APR) senere på året, med noen leverandører, for eksempel ASDA lading en massiv APR på 28.8%. Selv ActionAid kostnader en APR på 17,9%, redning utviklingslandene på bekostning av den utviklede.

No comments:

Post a Comment