Wednesday, December 21, 2011

Utstyr Leasing Blunders som kan koste fast A-Mint

Rod McHenry, finansielle vice president for en document imaging selskapet, trodde han hadde stor anledning for feire. Han hadde inngått en utrolig $370,000 leieavtalen forslaget dekker servere, arbeidsstasjoner, programvare og andre nettverksutstyr. McHenry mente han hadde fanget en utrolig lease-hastighet capping uker om utadrettede en akseptabel utstyr pris med utstyr-leverandøren. Forslaget garantert en leieavtale-lukking og tilbudt en avkastning på 2% "forpliktelse fee" betalt av Mchenrys selskapet Hvis leasing-selskapet ikke klarte å gi kreditt godkjenning innen to uker. Lite visste McHenry at signering dette forslaget vil føre hans selskap i the Twilight Zone av utstyr leasing. Til slutt, ville hans firma fork ut mer enn $15.000 i juridiske honorarer søker utleier ytelse, bare å høre at utleier var allerede insolvent og mired i flere lignende søksmål.


Som Mchenrys arbeidsgiver leie tusenvis av amerikanske selskaper utstyr hvert år, mange av dem uten nøye oppmerksomhet mot potensielle blunders. Rod McHenry ble offer for en mulig fallgruve, men det er flere områder som fortjent omtanke.


Fallende For den laveste satsen


Én potensiell potten hull vender mange vil være enkelte baserer sin leieavtalen beslutning utelukkende på den laveste månedlige innbetalingen. Selv på forsiden av det er gjør en beslutning som er basert på den månedlige innbetalingen lite fornuftig. Først gi disse beløpene bare delvis bilde av totale leieavtalen priser. En nøyaktig discounting kontantstrømmer ved hjelp av en nåværende verdianalyse, inkludert up-front lease betalinger, månedlige innbetalinger, sikkerhet innskudd og avgifter kan ofte endre utfallet av laveste leieavtalen budet. Sørge for at hver leieavtalen forslaget er redusert til stede Verdiberegning garanterer at du vil sammenlikne epler å epler. Selv om du gjør nøyaktig Prissammenligninger, priser alt av seg selv ikke klarer å vurdere flere viktige faktorer – de som kan spare deg for en pakke i det lange løp, og holde fast fra blundering. For å unngå fallgruver i dette området, Skriv ned og Vurder topp prioritet for en leasing ordning. Vurdere faktorer som: å velge den rette leasing partner, balansen hensyn, skatt hensyn, velge riktig form av leieavtalen, å unngå alvorlige leieavtalen betegnelser og få nok leieavtalen fleksibilitet.


Mislykkes å sjekke Lessors' referanser og økonomiske tilstand


Som Rod McHenry oppdaget, kanskje er området med størst potensial for en misstep utleier utvalg. Sviktende å etterforske og foreta et klokt valg av leasing partner kan resultere i transaksjonen forsinkelse, fremstillinger, nonperformance, uventede avgifter eller selv svindel. Som mange bransjer omfatter utstyr leasing mange spillere med varierende grad av erfaring, spesialisering, integritet og finansielle styrke. Å velge best leasing partner, kan du få tilstrekkelig informasjon fra bidders til å utføre en effektiv referanse-sjekk. Hvis det er mulig, også få finansiell informasjon fra budgivning lessors å vurdere tilstanden deres økonomiske. Hente Dunn og Bradstreet rapporter på hver bud. Be om og kontroller referanser for kunde-, leverandør-, bank- og handel. Utføre en Sykehuslege nyheter og message board søke å sikre budgivning-lessors ikke er gjenstand for eventuelle uløste problemer eller skandalene. Mest anerkjente lessors som tilhører en av hovedutstyr leasing handelsforeninger (ELA, EAEL, UAEL eller NAELB). Ringe passende tilknytningen for en referanse. Til slutt, spør rundt. Ta kontakt med din advokat, regnskap fast, banker, venner og kollegaer som er i stand til å komme med anbefalinger som er basert på tidligere erfaringer.


Ikke helt forstå Lease avtale


Mislykkes å lese og forstå major vilkårene og betingelsene av leieavtalen utstyr kan koste selskapet en bunt. Mens de fleste leieavtaler inneholde lignende vilkårene og betingelsene, kan det være merkbar forskjeller. For eksempel dekker de fleste avtalene den leietaker ansvar å pakke utstyret og sender den til utleier på slutten av leieavtalen, hvis leietaker velger å levere utstyret tilbake. Noen leieavtaler krever leietaker har dette gjort av den siste dagen av leieavtalen, kanskje depriving leietaker av en uke eller mer for bruk. Også, noen avtaler krever leietaker til å betale for utstyr avinstallering, pakking og frakt som helst i USA, som kan være kostbart. Du kan spare penger ved å forhandle mange av disse punktene. Les lease avtale grundig, få juridiske råd om nødvendig, og forhandle poeng som kan spare deg for penger.


Gjør galt valget mellom Fair Market Value og røverkjøp kjøp leieavtaler


Høyt på listen over potensial leasing blunders er å velge feil form av leieavtalen for planlagt bruk av utstyret. Velg med omhu kan resultere i betydelige ekstra leieavtalen utgifter. Utstyr leieavtaler faller inn i to hovedkategorier: 1) leieavtaler utformet for å overføre eierskap av utstyret til leietaker på slutten av leieavtalen (røverkjøp kjøp/hovedstaden leieavtaler) og 2) leieavtaler ment å tillate leasing-selskapet å beholde eierskap av utstyr (FMV eller operasjonelle leieavtaler).


Hvis du planlegger å holde utstyr utover begrepet av leieavtalen, er det vanligvis billigere å inngå et røverkjøp kjøp/hovedstaden leieavtalen. Løpet av leieavtalen betaler du utleier en rentesats pluss kostnaden av utstyret. På slutten av leieavtalen mottar du utstyr-tittel for en nominell betaling. Hvis utstyret er underlagt rask obsolescence, eller hvis du føler deg trygg på at du vil returnere utstyret på slutten av leieavtalen, FMV eller operasjonelle leie kan være fordelaktig. Hva du får i en FMV eller operasjonelle leie er fleksibilitet til å sparke utstyret ut på slutten av leieavtalen. Dette skjemaet lease kan i tillegg redusere din leieavtalen rate som utleier går en del av forventet restoljen verdien tilbake til ditt firma i form av lavere betalinger. Hvis ditt firma har grunn til å redusere gjeld som vises i balansen, kan kanskje på grunn av banken finansielle pakter, et operativsystem lease være attraktivt. I disse situasjonene leieavtalen kan balansen bekymringer trumfe ønske om å få den laveste satsen av leieavtalen. Når du velger en leieavtale-skjemaet, kan du se på perioden for tiltenkte utstyr bruk, potensialet for utstyr obsolescence, balansen hensyn, inntektsskatt hensyn og andre faktorer som kan påvirke lease valg.


Mislykkes å evaluere Vendor Service - utstyr Lease ordninger


Inn i en "helvete eller høy vann" utstyr lease som involverer proprietære utstyr som er nødvendig for en multi-års tjeneste (for eksempel alternativ energi eller telefontjenester) kan føre ditt firma inn i en situasjon som er moden for bommert. Aften under allerbest forhold, en 'helvete eller høy vann' utstyr lease (en som krever ikke som kan annulleres betalinger) inngått i forbindelse med en tjeneste ordningen bærer en viss grad av risiko. I mange tilfeller er leieavtalen levert av en leasing-selskapet uavhengig fra tjenesteleverandøren eller senere solgt av tjenesteleverandør til en utleier. Potensielle fallgruve resultatene fra muligheten for at selskapet kan få fast gjør lease betalinger for utstyr det kan ikke lenger bruke, skal leverandøren av mislykkes eller opphøre å tilby tjenesten. Den beste beskyttelsen mot denne potensielle fallgruve er å unngå disse typer arrangementer. Hvis du må inngå slik ordning, kontrollerer du tjenesteleverandøren er økonomisk lyd, anerkjente og har en lang "track record" av å levere førsteklasses service. Siden disse transaksjonene alltid bære noen risiko, må du også kontrollere at en brå i tjenesten ikke har en vesentlig negativ innvirkning på firmaet eller forårsake økonomisk motgang.


Ignorerer slutten av leieavtalen varsel fristen


Mens dødelig bommert, kan sviktende å gi betimelig varsel på slutten av lease opprette betydelig flere leieavtalen utgifter for ditt firma Hvis du planlegger å levere utstyret tilbake. Mange leasingavtaler har bestemmelser som krever leietaker å varsle utleier leietakers beslutning om å returnere utstyret på slutten av leieavtalen. Hvis du bryter varsel-perioden, spark leieavtalen into en ofte ugunstige automatisk fornyelse periode, vanligvis én til seks måneder. Hvis du har tenkt å returnere utstyret på slutten av leieavtalen, kontrollerer du at din firmaet gir varsel på tid. Det kan lagre ditt firma en bunt i unødvendige leieavtalen utgifter.


Underestimating tiden det tar å lukke Lease


Tillater ikke nok tid til å gå gjennom leieavtalen planlegging, forslag, godkjenning og dokumentasjon faser kan resultere i ekstra kostnader. En rushed prosessen kan føre til dårlig utleier utvalget, godkjenning forsinkelser, dokumentasjonen miscues eller dårlig forhandlet leieavtalen vilkårene. Bortsett fra i små-billett transaksjoner (under $ 75 000 til $ 100.000) hvor personlige garantier for principals er involvert, ta de fleste leieavtalen transaksjoner minst tre uker eller mer å lukke. Mens noen av tiden skal forbrukes i budgivning og kreditt gjennomgang prosesser, kan mye av det bli spist av administrative saker. Å skaffe forsikring sertifikater, innlevering av UCC finansiering setninger, vurdering og forhandle leasingavtale, bidrar til tiden det tar for å få til en leasing lukking. Den beste måten å administrere leieavtalen avsluttende prosess og å spare dyrebar tid og penger er å planlegge. Kontroller at du etablere vilkår om en leiekontrakt du søker, forberede en pakke som inneholder informasjon alle bidders ville ønsker, hente en leieavtale avsluttende liste fra hver leieavtalen bud og svare på alle forespørsler/spørsmål reist av byr lessors på en i rette tid basis.


Mens utstyr leasing fallgruvene ikke kan alltid unngås, kan du ta forholdsregler for å forebygge snags som kan koste et mynte i ditt firma. Planlegge og gjøre leksene dine før du startaer leieavtalen budgivning prosessen. Gi høy prioritet til å velge en leverandør for erfarne leieavtalen med høy integritet og god kompetanse. Også, med leieavtalen transaksjoner som representerer betydelig forpliktelser for ditt firma, engasjere en kompetent advokat til å hjelpe deg med å se gjennom og forhandle utstyr leieavtalen.

No comments:

Post a Comment